Apr 15 2009

Australia, del 1 - Wollongong og Sydney

Published by admin at 2:28 pm under Australia

Sydney

Lørdag 21. mars landet vi i Australia og Sydney, en av de plassene Ane har gledet seg mest til:0) Fremme i Sydney fikk vi hentet den nye bobilen vår før vi kjørte til Wollongong for å besøke Stian og Elisabeth som studerer der. Wollongong ligger ca. 1 time sør for Sydney. Vel framme i Wollongong fikk vi servert taco, noe som var utrolig godt. Det var også veldig koselig å møte kjentfolk igjen og få snakket litt norsk med noen andre enn oss selv. Kvelden gikk veldig fort og vi koste oss masse:0)

Søndag var det tid for sightseeing i Wollongong. Vi kjørte først til universitetet der Elisabeth og Stian studerer og fikk omvisning der, veldig fin skole. Etterpå kjørte vi opp til en topp der vi fikk veldig fin utsikt over hele Wollongong. Vi var også utrolig heldige med været og det var skikkelig varmt:0) Senere dro vi til en liten naboby og kikket oss litt rundt og spiste lunsj i parken. Tilbake i Wollongong på matbutikken møtte Ane pluselig kjentfolk, Ina fra Trondheim, veldig koselig og overraskende, verden er ikke så stor:0) Resten av kvelden ble brukt til å spise mat og kose oss hjemme og Øyvind og Stian fikk også tatt seg en sykkeltur.

sydney

Mandag hadde Elisabeth bursdag og vi spiste lunsj sammen på skolen før vi dro en liten tur til byen og shoppet litt. Siden været var så bra fant vi ut at vi skulle grille på stranden. Akkurat idet maten var ferdig og vi skulle til å spise ble det skikkelig uvær med regn, vind og lyn og torden så da var det bare å springe hjem og varme maten på nytt. Veldig synd at det skulle bli slik når vi skulle feire bursdag, men vi koste oss masse hjemme med mat, is, muffins og nytt på nytt på tv:0)

Tirsdag var det tid for å dra videre til Sydney etter tre veldig fine dager i Wollongong. Siden det ikke var noen campingplasser i nærheten av Sydney tok vi inn på et hotell i sentrum ved Hyde Park i to netter. Bilen fikk vi heldigvis satt i et parkeringshus etter mye styr, ikke akkurat lett å finne parkering midt i Sydney og det bør ungås hvis man kan! Den første dagen i Sydney ble ellers brukt til å spise lunsj i Hyde Park, gå i de fine parkene i sentrum, se på operahuset og se Harbour Bridge. Etterpå var klokken så mye at vi kjøpte oss litt mat og gikk tilbake til hotellet.

Den andre dagen i Sydney ble brukt til å ta enda litt flere bilder ved operahuset og gå i den botaniske hagen. Etterpå gikk vi litt i butikker og kikket litt før vi dro ned på akvariet. Her var det masse fisk, hai, skilpadder og pingviner, et veldig bra akvarium. Utpå kvelden dro vi å spiste middag i Darlig Harbour, men dro tidlig tilbake til hotellet da Ane var forkjølet og i dårlig form:0(

Torsdag 26. mars begynte vi kjøringen nordover mot Carins. Det tok ganske lang tid å komme seg ut av Sydney og etter mye kjøring ble vårt første stopp Nelson Bay:0)

Comments are closed at this time.