May 08 2009

Indonesia, Bali og Lombok - del 1

Published by admin at 5:16 am under Indonesia

Fredag 17. april landet vi på Bali i Indonesia. Framme på Bali måtte vi ordne oss med visum, men det gikk superfort og folkene på flyplassen var veldig hyggelige. Etter å ha fått hentet bagasjen tok vi taxi til hotellet vårt i Kuta. Vi hadde bestemt oss for at vi skulle spandere på oss noen dager på et fint hotell på Bali etter 1 ½ måned i en liten bobil. Mens vi kjørte lurte taxisjåføren på om vi var sikker på om at dette var rett hotell og om vi hadde betalt det på forhånd. Vi mente vi hadde rett adresse, men når vi kom fram begynte vi å lure litt selv. Hotellet var 5 stjernes og råflott, vi fikk velkomstdrikk og ble plassert på en superfint rom. Skikkelig luksus og det var nesten litt flaut at vi skulle bo der. Grunnen til at vi kunne bo der var at vi fikk det billig på internett fordi det var et helt nytt hotell som egentlig ikke åpnet før om noen dager.

bali

Lørdag 18. april våknet vi tidlig og fikk bestilt oss frokost på rommet. Etterpå la vi oss ved bassengområdet på hotellet som vi omtrent hadde for oss selv. Utrolig fint og her lå hånddukene klar på solsengene til oss. Folkene som jobbet på hotellet var også utrolig hyggelige og glade mennesker. Litt utpå dagen overrasket Øyvind med at han hadde bestilt massasje til oss på spaet til hotellet. Vi fikk begge 1 timers massasje fra topp til tå i noen koselige ”hus” på stranden, helt supert og vi betalte bare 350 kr tilsammen. Litt senere gikk vi for å spise middag på en av resturantene på hotellet.

Vi hadde tilsammen 4 netter på hotellet i Kuta og koste oss utrolig mye. Dette hotellet anbefales:0) Dagene ble brukt til å slappe av, sole oss og bade i bassenget. Vi dro også litt på shopping den ene dagen, men fant fort ut at dette måtte bli en kveldsaktivitet for det var veldig varmt.

Tirsdag 21. april tok vi båt over til Lombok og Sengiggi. Det var mye styr å få tak i båtbilletter, men vi endte til slutt opp med et firma som het Gilli Cat som var kombinert buss og båt. Veldig greit å reise med og fremme i Lombok tok vi bare taxi til Sengiggi. Her hadde vi bestillt 5 netter på et 4 stjerners hotell til 340 kr natten inkludert frokost, 10 min massasje og 2 drinker. Helt utrolig at man kan bo så flott for så lite penger. Dagene på Sengiggi ble også bare brukt til å bade og sole oss, se på solnedgangen, prøve ut spaet og spise god mat. På den fineste resturanten på Sengiggi (Square), betalte vi 80 kr for middag,dessert, drink og vann:0) Alle resturantene vi var på hadde også gratis skyss for alle gjestene sine; fantastisk!

bali

Den siste dagen fikk vi vært med på skilpaddeutslipping på stranden ved hotellet. Vi kjøpte begge et skilpaddeegg og fikk velge oss ut en liten skilpadde hver som fikk mulighet til å klare seg ute i det store havet. Veldig morsomt:0)

Comments are closed at this time.